Варненската галерия „Графит“ открива изложба със сто пастела на напусналата ни преди две години българска художничка Калина Тасева, съобщават от екипа на културното средище.
По случай 110-годишнината от рождението на холивудската икона и изобретателка Хеди Ламар, виенският „Мьобелмузеум“ й посвещава специална изложба. Тя показва кариерата на Ламар, нейните изобретения и влиянието върху съвременните електронни технологии.
Изложбата „Домакиня, художничка, луда глава. Хеди Ламар 110“ хвърля светлина върху многостранния живот на Ламар. В допълнение към репутацията на най-красивата жена в света, тя е изобретателка и „изключителна личност“, разказва кураторката Даниел Спера.
По време на Втората световна война Ламар води кампания срещу националсоциалистическия режим и заедно с композитора Джордж Антайл разработва радиоуправление за торпеда за американските подводници, което регистрира като патент. „Хеди Ламар е изпреварила времето си с десетилетия, тъй като тази технология е довела до развитието на
Новата програма „На фокус“ на фондация „Аморфа“ ще предложи безплатна фотоработилница за младежи от 15 до 26 години, каза днес изпълнителният директор на организацията Мария Баджакова.
Причината курсовете да са със свободен достъп е, че проектът е финансиран от Община Варна.
Ментор на младежите ще бъде Михаела Аройо, която е носител на международното отличие за фотография „Инге Морат“ за 2023 година, допълни Баджакова.
По думите й фотоработилницата ще се проведе в две части. В първата участниците ще усвояват основните положения във фотография, ще научат как да разказват истории, да наблюдават средата и хората.
Курсистите ще имат и практически занимания на терен, където ще приложат наученото и ще трябва да разкажат своите фотоистории по значими за обществото теми, каза още Баджакова.
Тя уточни, че фот
Форумът „Изкуството като противодействие“ на Градската художествена галерия „Борис Георгиев“ във Варна среща публиката с историята на най-стария фестивал за съвременно изкуство у нас „Процес - Пространство”, създаден от изкуствоведа Димитър Грозданов през 90-те години на ХХ век.
Подредената в няколко зали експозиция представя малка част от богатата колекцията на събитието, започнало през 1992 г. За своята идея Димитър Грозданов казва, че е замислена през 80-те години на ХХ век и тогава словосъчетанието „Процес - Пространство“ му се струва най-обобщаващо за постмодернистичните тенденции. По-късно, през 2012 г., изкуствоведът намира, че подобна формулировка днес би се концентрирала повече около процеса и неговите смисли и антоними.
След кончината на Димитър Грозданов фестивалът „Процес - Пространство“, кой
Има два вида диригенти. Едните са сопаджии с истински сопи. А другите са с истинска диригентска палка. Това мое мнение не е един вид нахалство, а преценка, защото съм преживял и следвал, учил съм се и съм наблюдавал най-големите диригенти на нашето столетие.
Думите са на големия български диригент Асен Найденов след гостуване зад граница.
„Преди години бях поканен да дирижирам в Цариград, в Анкара и в Измир. Трябва да ви кажа, че турците ме посрещнаха изключително добре. Когато тръгнах една заран за репетицията, на входа на залата ме посрещна елегантен турчин с думите „Сопа вар?“. Вар значи има. Казах: „Вар!“ Защото имах палка. Оттогава научих, че турците наричат диригентската палка сопа. И това понятие, но вече наше, залегна в мисълта ми“, разказва Найденов.
„Беше изискан, възпитан човек, с
Тазгодишният проект на швейцарския павилион на Венецианското биенале се състои от две инсталации, дело на швейцарско-бразилския художник Герейро до Дживино Амор. В инсталацията авторът показва шеста и седма глава от поредицата си „Суперфиктивен световен атлас“, върху която художникът работи вече 20 години, посочват от екипа на биеналето.
Швейцарският павилион е организиран от културната фондация Pro Helvetia и куриран от Андреа Белини.
ПРОЕКТЪТ
„С визия да създаде най-сложната си и амбициозна творба до момента, Герейро представя две потапящи те инсталации, размиващи границите между градското пространство и колективното въображение, архитектурата и идеологията, политическата пропаганда и националната идентичност. Така швейцарският павилион се превръща в епицентър на едно завладяващо пътешествие, цялостно произведение
Творбите са от колекцията на Васил Илиев и са събирани през годините със съдействието на дъщерята на авторката проф. Десислава Минчева и Йорданка Торнева от галерия „Теди” във Варна, където са уреждани изложби на Калина Тасева.
Пастелите, които се показват в галерия „Графит“, са предимно от последните десетилетия от живота на художничката. Сред тях има и няколко работи, рисувани от нея, когато вече е на легло, на прага на вечността, отбелязват галеристите. Рисунките пресъздават планински пейзажи с гледки от Пирин и Балкана, гори, манастир и параклис, поля с разноцветни небеса. Представени са и натюрморти с цветя и няколко портрета.
Колекционерът Васил Илиев споделя с публиката и 16 непоказвани творби на художничката.
Испанската група Chambao ще закрие тази вечер фестивала Varna Breeze by Exit, съобщиха от Общината в крайморския град. Концертите отново ще бъдат на сцената в района на Пантеона в Морската градина.
Chambao ще излязат пред публиката в 21,20 часа. Последната фестивална вечер ще започне в 19 часа, като началото ще постави Dj Skill.
След това, от 19,45 часа, е концертът на Hrisi live band. В 20,30 часа ще започнат изпълненията на Selector Stiliyan.
Фестивалът започна навръх Деня на Варна 15 август. В празничната нощ варненци и гостите на града имаха възможност да чуят Gipsy Kings, Dire Straits Legacy и Stereo MC’s.
Организатор на фестивала е официалният представител на Exit за България.